sunnuntai 3. tammikuuta 2016

En Tietää Mä Voi

Tuli sellainen olo, että haluan päästä jotain kirjoittelemaan tänne, vaikka ei minulla mitään sen kummempaa asiaa olekkaan.


Olen siis täällä Irlannissa kohta taas ollut melkein viikon ajan. Vaikkei arki vielä ole kunnolla alkanutkaan, niin tiedän sen olevan erilainen kuin viime syksyn täällä. Uusi vuosi vaihtui omalta kannalta unisesti. Jaksoin valvoa siihen asti, kun Suomessa uusi vuosi vaihtui ja sen jälkeen suuntasin untenmaille.

Itselleni uuden vuoden juhliminen ei ole koskaan ole ollut niin tärkeä juhlittava aihe. Mutta jotenkin minä aina uuden vuoden lähestyessä odotan sitä, että seuraava vuosi alkaisi ja vanhan voisi jättää taakseen. Onhan se sinäänsä hassua ajatella elämää sillä tavalla, että se muka muuttuisi vuoden vaihteessa, vaikka sitä voisi periaattessa muuttaa ihan minä päivänä vain. Minulle kuitenkin tulee vuoden vaihtuessa aina sellainen kutkuttava olo, että ei vain voi tietää, mitä vuoden 365 (okei tamän vuoden 366..) päivään oikein mahtuukaan. Sen takia tämä elämä onkin niin mielenkiintoista, koska ei koskaan voi tietää päivien kulkua tai elämän lentoa.

Haluaisin kuitenkin uskoa, että tämä vuosi tuo tulleessaan uusia ihmisiä sekä mahtavia paikkoja. Haluan myös uskoa siihen, että opin sekä löydän tämän vuoden aikana taas itsestäni uusia puolia. Jotenkin myös tunnen sen, että vaikka tänäkään vuonna kaikki suurimmat unelmat eivät toteutuisikaan, niin silti löytäisin sen oman paikkani. 

Sitä ei voi tietää, mitä aika tuo tullessaan. Joten eletään päivä kerrallaan ja kohdataan päiviin tulevat tapahtumat lapsenmielisellä innolla.

Inkeri


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti