lauantai 16. tammikuuta 2016

Hetki on Kaunis

Hups.. Tuli vähän taukoa kirjoitteluun, mutta minulle ei ole ollut mitään järkevää kirjoituksen aihetta. Täällä tällä hetkellä kaikki on hyvin, vaikka takana on aika rankka viikko. Mutta jotenkin olen löytänyt kaikkien pientenkin laskujen jälkeen positiivisen ajattelun kautta asioihin hyvät puolet. Ja älkää huolestuko minulla kaikki täällä on oikeasti todella hyvin. Ja näiden positiivisten ajatuksien ajatuksien myötä ajattelin kirjoittaa positiivisuuden voimasta.


Itselleni joskus sen positiivisen asenteen löytäminen on todella vaikeaa. Se oikeasti tarvitsee ponnisteluja. Mutta sitten kun se löytyy, niin olo on niin avoin ja helpottunut. Jotenkin itse usein pyörin vain omissa ajatuksissani, enkä puhu niistä kenellekään ja se vaikeuttaa asioista positiivisuuden löytämisen. Mutta aina jollekin puhuessa asiat tuntuvat jotenkin paljon helpommilta käsitellä.


Usein minusta tuntuu, että me joilla asiat ovat hyvin, niin emme näe niitä oikeasti tärkeitä pieniä ilon aiheita elämästämme. Olemme niin sokeita kaikelle, sille hyvälle mitä ympärillämme on. Ja jos ajattelen, minulla on asiat paremmin kuin hyvin. Jotenkin sen tajuaa parhaiten oikeasti silloin, kun kuulee huonoja uutisia maailmalta tai läheltä. Jotenkin olen onnellinen siitä, että minulla on mahdollista avata silmäni tällä tavalla kaikelle hyvälle. Varsinkin tällä viikolla olen fiilistellyt täällä Irlannissa olleita öiden pikkupakkasia, jotka ovat tuoneet aamuihin raikkautta sekä kauniita auringonnousuja. Myös olen ilahtunut niin suuresti hymyilevistä kaupan myyjistä tai lapsien halauksista. Se on niin ihmeellistä, että noin pienet eleet voi tehdä niin hyvän mielen.


Ja kun löytää tasapainon positiivisuuden kanssa, elämästä nauttiminen saa aivan uuden merkityksen.

Ja olen aivan varma, kun elettäisiin positiivisemmalla sekä avoimemmalla asenteella niin maailma parantuisi melkein väkisinkin. Joten hei, eikö vaan, että ensi kerralla pyritään hymyilemään julkisilla paikoilla ja kiitetään muita kaikissa tilanteissa sekä kaikista meille annetuista hienoista asioista.

Inkeri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti