sunnuntai 14. helmikuuta 2016

ystävyys

Tänään on ystävänpäivä, joten ajattelin kirjoittaa ajatuksiani ystävyydestä omin näkemyksin.


Ystävyys. Sellainen asia, jota ilman elämä olisi todella ikävää. Silti välillä koen sen itselleni todella haastavaksi ja se tuottaa paineitakin, vaikkei ehkä saisi.
Minun täytyy myöntää, että minulla on rima aika korkealla siinä kenet luettelen ystäväkseni ja kenet en. Olen sellainen henkilö, joka yleisesti ottaen tulee toimeen kaikkien kanssa ja pyrin olemaan kaikkien kaveri, mutta erittäin läheisiä ystävyys-suhteita minulle ei ole kovin montaa. Pystyn keskittymään paremmin yhden henkilön kanssa vietettyyn aikaan kuin monen kaverin. Sen takia luulen, että "luettelen" enemmin ystäväkseni sellaisen kenen kanssa olen viettänyt aikaa enemmin kahdestaan kuin ryhmässä.
Olen ainoana lapsena ollut  aina aika itsenäinen ja kulkenut omia reittejäni. Joten sen takia välillä tuntuu helpommalta olla vain yksikseen, koska uusien tai vanhojen tuttujen näkeminen tuo paineita. 
 Välillä tulee ajatuksia, että entä jos ei ne halua nähdä tai onhan niillä niitä parempiakin.

En koe olevani kovin hyvä ystävä, koska en oikein halua puhua omista vaikeista asioista muille. Ja  minun on vaikea ottaa ystävien kannustusta vastaan, koska tunnen etten riittäisi siltikään. Mutta silloin kun jollaine tärkeällä ihmisellä menee huonosti, otan välillä vähän liikaa paineita ystäväni murheista. Otan niitä tietoisesti, vaikka toinen ei sitä tietäisikään. Pyrin pohtimaan, kuinka voisin tehdä jotain auttaen mahdollisimman paljon.

Mutta olen kuitenkin todella kiitollinen siitä, että elämääni on suotu niin paljon hienoja ihmisiä. Ystäviä, jotka halaavat joka kertaa niin lujaa, että välittämisen tuntee sydämessä asti. Ystäviä, jotka ovat oikeasti kiinnostuneet kuulumisistasi viikkojen taukojen jälkeen. Ystäviä, joiden edessä voi itkeä, jos siltä tuntuu. Ystäviä, jotka kuuntelevat mielellään laulujasi tai tulevaisuuden suunnitelmiasi. Ystäviä, joiden kanssa löytyy sama sävel keskusteluihin joka kerta. Ja ystäviä, jotka varmasti ajattelevat juur nyti SINUA, vaikka et hänen kasvojaan näkisi tai sanoja kuulisi.

Halauksia kaikille ihanille ystävilleni sekä kaikille huikeille ihmisille tasapuolisesti.

Inkeri <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti